Odmieniec (genius sylfidae)

Odmieniec (genius sylfidae)

Odmieńce, nazywane czasem przez alfheimskich prostaczków changelingami to plugawe istoty służące przeklętym fae. Należy się ich wystrzegać i pamiętać, że niezależnie co czynią czynią w to w imieniu swych upiornych władców. Istoty te są wierne absolutnie swoim stwórcom, gotowe nawet zabić lub zginąć w ich imieniu.

Heronimus Kuntz Duchy i upiory Alfheimu


Upiór panie nie koń. Wielkie, czarne bydle, panie. I pierunami spod kopyt trzaskało. Ale ten głupek Timmy, syn młynarza panie, zdurniał całkiem i na te przecherę wsiadł. Koń pognał i tyleśmy Timmego widzieli...

Czasem fae potrzebują kogoś kto zajął by się ich sprawami w świecie realnym. Zazwyczaj są to sprawy niebezpieczne, niewygodne lub po prostu długotrwałe i nudne. Wtedy powołują do życia odmieńca. Przy pomocy swej magii wplatają duszę jednego ze swych astralnych sług w ciało istoty żywej, na wieczność (lub do czasu zerwania zaklęcia) związując je ze sobą. Odmieńcy są ich sługami, strażnikami i totumfackimi, działają też tam gdzie fae nie chce lub nie może się pokazać.

Wygląd:
Jeżeli do stworzenia odmieńca wykorzystano istotę inteligentną jej wygląd nie różni się znacząco od przedstawiciela danej rasy. Zdarza się jednak, że duch zamieszkujący ciało nie przejmuje się specjalnie phisis swojego nosiciela, wtedy ubrania odmieńca moga być podarte a włosy zmierzwione. Gdy do stworzenia odmieńca wykorzystano zwierzę zazwyczaj jest ono większe, piękniejsze i doskonalsze od oryginału.
Każdy odmieniec nosi przy sobie gly'ph czyli pieczęć wiążącą oba byty ze sobą. Najczęściej stanowi ona kombinacje dębu, srebra i półszlachetnego kamienia (nie jest to jednak pewnik – czasem odmieńce działające incognito mają gly'phy wykonane z innych materiałów. Trudniej je wtedy rozpoznać)

Występowanie:
Opuszczone dwory (których pilnują), wrzosowiska, okolice nexusów towarzystwo fae, wszędzie tam gdzie zagnają ich sprawy fae – od żartów, poprzez zemstę aż po przewrotne spiski powstałe w umysłach szalonych fae.

Fakty i mity
Test okultyzmu (ST:10) pozwoli zdobyć następujące informacje
  1. Zniszczenie gly'phu uwalnia opętaną istotę. Aby go zniszczyć nalży go rozbić
  2. Spirytyście zdarza się czasem wyczuć drugą naturę odmieńca. Czuje wtedy jakby obecność dwóch osób w jednym miejscu. Istniejące od dawna odmieńce zazwyczaj władają magią.
  3. Jeżeli żywy organizm był opętany za długo może okazać się ze po uwolnieniu umrze. Jeżeli nosiciel został śmiertelnie ranny podczas opętania, po uwolnieniu będzie martwy.
  4. Odmieńce są bardzo wrażliwe na żelazo.


Pomysły na przygody:

Eksploracja – Pewien młody elf odziedziczył właśnie stary dom na prowincji. Prosi bohaterów by Ci wybrali się z nim obejrzeć. Pech chce że nikt w rodzinie nie wie, że dwór jest ziemską siedzibą jednego z ludu fae. Mimo, że nie ma go w tej chwili, rezydencji strzegą zastępy odmieńców. Co stanie się gdy służba domowa, a nawet zwierzęta zwrócą się przeciw bohaterom?

Ryzyko – Miasteczko gnębione jest przez plagę wilków i dzikich psów. Okazuje się, że jego mieszkańcy obrazili potężnego fae. Dlatego wysłał on zastępy swych odmieńców pod przewodnictwem potężnej Bestii. Czy bohaterom uda się zniszczyć jej gly'ph i uwolnić miasteczko od horroru?

Salony – pewna śliczna hrabianka po powrocie z prowincji bardzo się zmieniła, otacza się nowymi znajomymi, kokietuje możnych (i sporo starszych) arystokratów czasem przekraczając w tym granice dobrego smaku i całkowicie ignoruje swego narzeczonego. Prosi on bohaterów by pomogli mu ponownie zjednoczyć się z ukochaną, lub przynajmniej ustrzegli ją przed poważnym skandalem

Śledztwo – od jakiegoś czasu znajdowane są ciała zamordowanych sunnirczyków powiązanych z Triadami, ostatnio przy jednym z nich znaleziono zagubionego prostaczka nie mającego pojęcia kim jest i co robił wciągu ostatniego roku. Czyżby fae wyruszyły do wojny z shangijskimi demonami. A może to sunnirczycy nie wywiązali się z umowy z jakimś fae?

Charakterystyki:
Odmieńca można stworzyć korzystając z charakterystyk dowolnej istoty żywej która stała się podstawą do przemiany, wykorzystując zdolności opisane poniżej:

Olbrzymia wytrzymałość: Wszystkie odmieńce są o wiele wytrzymalsze od ich ziemskiej części( +2 do odporności w konfrontacjach typu walka i pościg)

Magia: Starsze odmieńce korzystają z magii. Zaklęcia rzucają podobnie do spirytystów lub rytualistów.

Nieustępliwość: Odmieńce będą walczyć dopóki nie zostaną rozczłonkowanie lub obezwładnione. (Rana, która wyłączyła by z walki istotę żywą – odmieńca wyłącza z walki na 5 tur – po tym czasie może znów walczyć zgodnie z zasadami

Niewrażliwość na ból: Odmieniec ignoruje wszelkie negatywne efekty wywołane bólem.

Wrażliwość (żelazo): można zadeklarować dobicie po rzucie , żelazna broń zadaje podwójne obrażenia.

Zniszczenie gly'phu – dobicie zawsze musi być atakiem mierzonym (walka lub strzelectwo)

Komentarze